Tipe: Koran
Tanggal: 2017-09-17
Halaman: 11
Konten
an melalui e-mail konsultasi@rs-jih.co.id. 1 isa Disembuhkan? periksakan ke dokter spesialis saraf untuk dilakukan beberapa pemeriksaan. Komponen lain yang penting dalam optimalisasi terapi adalah latihan wajah. Latihan ini dilakukan minimal 2-3 kali sehari, akan tetapi kualitas latihan lebih utama daripada kuantitasnya. Isy un "KEDAULATAN RAKYAT" HALAMAN 10 k JIHealthy corner Tanya jawab kesehatan ain Terapi latihan wajah dapat dilakukan berupa: 1. Tersenyum. 2. Mencucurkan mulut, kemudian bersiul. 3. Mengatupkan bibir. 4. Mengerutkan hidung. 5. Mengerutkan dahi. 6. Gunakan telunjuk dan ibu jari untuk menarik sudut mulut secara manual. 7. Mengangkat alis secara manual dengan keempat jari. 8. Menutup mata. dr Airin Angelina SpS (Dokter Spesialis Saraf RS JIH, Jadwal Praktik: Senin, Rabu Pukul 10.00-19.00; Selasa, Kamis 10.00-17.00; Sabtu 12.00- 15.00; Minggu 13.00-17.00 WIB) APIK Mengapas uami Mengaku Duda puan saya menikah di KUA, sebulan yang lalu. Namun, minya berbohong. Suaminya masih berstatus menikah de- Quan lain yang tinggal di Purwokerto. Keluarga kami dan marah, karena sebelum menikah, mengaku duda n KTP. Adik saya bertekad untuk menggugat cerai suami mau menyakiti anak dan istrinya. Apa yang harus kami Saras, Solo mpuan Anda bisa melakukan Pembatalan Perkawinan, ggap perkawinannya yg telah dilakukan sebagai peristiwa matau dianggap tidak pemah ada. Karena ada pihak yang uhi syarat melangsungkan Perkawinan Pasal 22 UU no 1 Dengan alasan salah satu pihak telah memalsukan identi- asal 27 UU no 1 tahun 1974). Dalam hal ini pemalsuan suami orang mengakunya duda, suami yang masih atan perkawinan melakukan perkawinan tanpa izin dan an pihak lainnya (pasal 24 UU no 1 tahun 1974). perkawinan, dapat diajukan ke Pengadilan Agama di- hukum dimana perkawinan telah dilangsungkan atau di- I pasangan suami istri, atau bisa juga di tempat tinggal u pengajuan pembatalan perkawinan anda dibatasi ha- ktu 6 (enam) bulan setelah perkawinan terjadi, jika sam- enam bulan, masih hidup bersama sebagaimana suami k untuk mengajukan permohonan pembatalan perka- p gugur (pasal 27 UU no 1 tahun 1974). Jogyakarta Jl. Nagadewa Gowok Caturtunggal Depok akarta 085713508171., email: apik_jogja@yahoo.com RX KLINIK PKBI mbalut yang Sehat in, 27 tahun, sudah menikah 5 tahun mempunyai 1 merasakan siklus menstruasi saya kurang lancar, muncul keputihan. Apakah ini dikarenakan saya se- ganti merk pembalut?, Bagaimana memilih pemba- s dan aman? Kristin, Bantul kan pembalut dengan berganti-ganti merk, sebe- menjadi masalah asal tidak muncul reaksi alergi. Jika alergi seperti diatas, hindarilah penggunaan merk gunakan merk yang paling nyaman. Komponen ba- palut, pewangi, lem perekat, dil bisa menjadi sumber ga pemilihan merk pembalut tidak perlu mahal, tapi nyaman dipakai dan tidak alergi. milih merk pembalut yang tepat, tentu saja ukuran mbalut juga disesuaikan dengan ukuran kita. Selain ing lah mengganti pembalut jika sudah dirasakan karena telah banyak menyerap cairan. Semakin ki- aganti pembalut, maka kebersihan dan kelembaban alah pembalut bekas dengan dibungkus yang rapi, yang semestinya, untuk menghindari kontaminasi ari lingkungan kita. ibu bisa memilih salah satu merk pembalut yang man dengan ibu. Selain itu, kita juga harus mewas- adang atau alergi yang dikarenakan kontak dengan Dembalut tersebut. Jika masih merasa kurang ibu bungi Klinik PKBI DIY, telp 02 74 586767, yang bu- pada jam kerja. Terimakasih. -c MINGGU KLIWON, 17 SEPTEMBER 2017 (26 BESAR 1950) S ORE iki, wong lanang kuwi bali menyang pesisir. Mripate manther nyawang gumelare segara, sauwen- uwen. Dheweke ora nate nggagas senajan om- bak sing teka lunga kadhangkala nyempyoki sikile. Uga ora ngreken karo wong-wong sing pating sliwer ing sacedhake. Kanggone wong anyar sing lagi teka ing pe- sisir lan weruh apa sing dilakoni mbokmenawa wae bakal nganggep yen wong lanang kuwi lagi ngematake kaendahane alam ing wayah sore. Nanging tumrape wong-wong sing mapan utawa wis kulina saba papan mau, wong lanang sing saben sore nyawang segara kuwi dianggep wis owah pikirane. Ora waras. Wong-wong ing pesisir kono kelingan, setaun kepungkur ana wong lanang selawenan taun sing teka ing pesisir. Sekawit dianggep lumrahe wong sing kepengin nyawang kaendahake segara kanthi ombak gulung-gumulung utawa saderma ngenggar-enggar ati. Nanging ny- atane sawise kuwi wong lanang mau ora nate ninggalake pesisir, netep ana kono. Wong lanang kuwi saben esuk nganti awan gaweyane mung njupuki kerdhus bekas, botol mineral lan apa wae sing akeh ditemoni ing sadawane pesisir. Nanging anehe, yen wayahe wis ndungkap sore wong lanang kuwi gage- gage nyawang segara sauwen-uwen nganti sren- genge ilang saka panyawang. Ndeleng wong lanang sing nganeh-anehi mau njalari wong-wong ing kono padha nganggep yen dheweke wis owah pikirane. Sapa jenenge wong lanang kuwi lan saka ngendi asal-usule ora ana sing ngerti. Senajan wis akeh sing padha nakoni, nanging wangsulane mung panggah wae jenenge Banyu, saka Tuk Sanga. Krungu wangsulan sing dirasa ora ketemu nalar kuwi njalari wong-wong padha trima meneng. Nyekarep sapari- polahe wong lanang mau sing nyatane uga ora nate ngganggu lan gawe rugine liyan. Sawijining awan wong lanang kuwi katon mlaku alon sajak kurang greget nyedhaki warunge Yu Sumi. Ora kaya biasane saben teka warung banjur pesen mangan utawa ngombe lan sawise mbayar banjur lunga embuh menyang endi parane, nanging dina kuwi ora. Teka ing warung banjur lungguh kan- thi polatan suntrut, sajak lagi mikirake sawenehing perkara sing ngganggu pikirane. "Geneya dina iki kowe ora kaya biasane?" pitakone Yu Sumi keprungu alon, sajak ngati-ati. Wong lanang sing ditakoni mung meneng. Bola- boli mung nggresah karo kadhangkala nguncalake panyawange menyang gumelare segara. "Ana apa?" pitakone Yu Sumi maneh. Wong lanang kuwi saikine nyawang Yu Sumi, nanging mung sakeplasan. Panyawange bali tuman- cep marang gumelare segara. Yu Sumi meneng, ora takon maneh. Kahanan warung ing pesisir kuwi saikine katon sepi. Wong loro sajak lagi ngronce pangangene dhewe-dhewe. LAGU Suket Teki dumadakan kondhang. Lagu dhangdhut sing sekawit ditembangake dening Didi Kempot iki saiki malah ana versi pop sing alus laras lan nyamleng. Saliyane Jaran Goyang, lagu Suket Teki sawetara wektu dadi top hit ing antarane para pandhemen lagu dhangdhut populer. Tembang prasaja Suket Teki iki narik kawigaten. Tembang iki ngelingake sesambungan antarane nan- dur karo thukul. Sawise tanduran thukul mesthine ngarep-arep bisa ngundhuh. Wong Jawa duwe kapi- tayan lamun wong nandur bakal ngundhuh. Nandur pari ngundhuh pari. Ora susah nandur yen wit lateng, suket, bebondhotan gelem thukul dhewe. Nandur kebecikan entuk kebecikan. Yen tumindak ala bakal teka nadyan ora sengaja laku ala. Apamaneh lamun tumindak nistha mesthi bakal ala undhuh-undhuhane. Piwulang sing kaya kuwi ban- jur ngajak kita kabeh tansah ngati-ati lamun celathu lan nindakake samubarang pakarti. Antarane nandur, thukul, lan ngundhuh mujudake siklus kang sambung- sinambung. Manut filsafate wong tani, kang awal wong kudu gelem nandur. Yen wis nandur kudu rumeksa marang thukulane tan- duran kuwi. Pungkasane tanduran kang becik mesthi bakal menehi panen mula banjur bisa ngundhuh. Yen ngono banjur ana variasi telung perkara; nandur pari thukul pari ngundhuh pari; nandur pari thukul pari nanging malah ngundhuh suket teki; nandur pari thukul suket teki kelakon ora ngundhuh. Kang sepisan, nandur pari thukul pari ngundhuhe iya pari. Iki mono siklus sing bener lan tansah diarep- MEKAR SARI "Titip ya, Yu, dhuwit kuwi gawanen. Mung kowe sing dakpercaya," rampung omong kaya ngono wong lanang kuwi banjur ninggalake Yu Sumi, embuh menyang endi parane. Yu Sumi mlenggong. Ora mudheng karo kekarepane wong lanang sing wis sawetara suwe ditepungi kanthi becik kuwi. Dina-dina candhake wong-wong ing pesisir padha umyeg dhewe-dhewe. Ngrembug wong lanang kuwi sing saiki sansaya nganeh-anehi. Yen sadurunge wong lanang mau mung nyawang segara ing wayah sore nganti angslupe srengenge, nanging saiki ora. Wong lanang kuwi anggone nyawang segara dadi ora tepung wayah. Kadhang esuk, awan, sore utawa malah ing tengah wengi. Yu Sumi sing uga nyumurupi apa sing wis di- lakoni wong lanang sing sasuwene iki dadi lengganan ing warunge batine melu takon dhewe. Apa sing sejatine njalari dheweke dadi kaya ngono? Nanging pitakonan mau mung kandheg ing angen-angen, awit nyatane ora nate entuk wangsulan sing cetha. Pedhalangan "COBA jabuten jemparing Guhyawijaya kang tu- mancep ing dhadhamu. Yen kowe bisa, tegese tumin- dakmu iku bener, amarga Guhyawijaya ora bakal nyirnakake wong sing bener tumindake." Subali batine gumuyu, "Apa rumangsamu aku ora bisa njabut panah sing gedhene mung sawite pari iki? Waspadakna, takjabute." CERKAK Wong Lanang sing Saben Sore Nyawang Segara Dening Irul S Budianto Nanging ora suwe, wong lanang kuwi banjur mbukak rembug, "Yu, aku arep omong karo kowe." Sing diajak guneman rada mlengak, banjur tem- bunge, "Gek ndang omonga." "Mbokmenawa wae ora suwe maneh aku bakal ninggalake papan iki." Yu Sumi rada kaget krungu tembunge. Wong wadon setengah umur sing wis puluhan taun mbukak warung ing pesisir kuwi wis apal karo wa- tege wong lanang sing ana ngarepe. Yen omong ora nate goroh, apa anane. Senajan akeh wong sing ngarani dheweke wis owah pikirane, ora ngono mungguhe Yu Sumi. Wong lanang kuwi dianggep isih waras ngluwihi wong-wong sing sok ngaku waras. "Arep menyang endi?" pitakone sabanjure se- mu ndhedhes. "Embuh menyang endi aku ora ngerti. Mula saka kuwi aku arep njaluk tulung marang Yu Sumi," tem- bunge wong lanang kuwi keprungu alon. Yu Sumi ora gage-gage wangsulan. Wong lanang sing sasuwene iki ora gelem ngaku sapa jatidhirine kuwi disawang manther. "Aku arep titip dhuwit karo Yu Sumi. Cacahe pira aku ora ngerti, mengko etungen dhewe. Suk yen aku bali mrene maneh dhuwit kuwi kena kanggo nyam- bung uripku," wong lanang kuwi banjur njupuk bungkusan plastik saka sak clanane banjur diwene- hake Yu Sumi. Yu Sumi ora percaya karo panyawange. Bungkusan plastik sing wis ana tangane gage-gage dibukak, dietung. "Cacahe pitung juta punjul sepu- luh ewu," tembunge sabanjure sawise rampung nge- tung dhuwit. Adiluhung ILUSTRASI JOS Dening Ki Sudadi arep. Wong tumindak kebecikan mesthi ngarep-arep yen kebecikane mau bisa thukul ngrembaka kanggo memayu hayuning bebrayan. Yen wis mangkono mu- la kari ngenteni yen kebecikan iku bakal menehi pa- nen marang dheweke utawa kulawargane. Tumindak kebecikane bisa murakabi sapadha-pad- ha. Sateruse dheweke bisa ngrasakake nikmate tu- mindak becik kuwi. Kanggo gegambaran ngenani bab iki bisa dijupuk conto guru sing tansah nggegulang kautaman lan ndhedher ngelmu ngajab kebecikane bisa menehi dalan urip marang siswa-siswane. Kanthi tuntutan kautaman lan ngelmu kang digegem ing tangan, siswa-siswane iku bisa dadi uwong. Nganti tekan tataran iki, guru mesthi rumangsa mongkog lamun nyumurupi putra siswane bisa nggayuh urip mulya gelem ngabekti marang dheweke. Kang angka loro, yen pinuju ora pener wong nandur pari, thukule pari, ning ngundhuhe malah suket teki. Ana wong kang tumindak becik lan kebecikane iku bisa thukul ngrembaka, nanging wong kuwi ora bisa ngrasakake wohing kabecikan. Ana wong sing keraya- raya ngutangi dhuwit marang liyan kepengin tetulung mring sepadha-padha. Eman, sawise entuk utangan pawongan mau banjur ngilang. Sing ngutangi dhuwit mau mung bisa ngarep-arep kapan dhuwite bali. Wayah sore nalika Yu Sumi arep nutup warunge, dumadakan wong lanang kuwi katon kledhang-kledhang mlaku nyedhaki. "Yu, aku arep omong sing wigati. Nanging iki mung kanggo kowe wae," kandhane wong lanang kuwi sawise ana ngarepe Yu Sumi. "Bab apa?" "Iki nyangkut lelakonku. Aku saben-saben tansah nyawang segara merga aku banget kesengsem nyawang eseme, ya eseme." Yu Sumi rada njomblak krungu tembunge, banjur takon, "Eseme sapa?" Pari lan Suket Teki "Eseme wanita sing tansah kumlebat ing mri- patku." "Nanging kuwi eseme sapa?" "Anna Marichka. Dudu wanita pribumi, nanging saka Ukraina, adoh parane." Yu Sumi meneng, sansaya ora mudheng karo sing diomongake wong lanang mau. "Eseme Anna Marichka kuwi saben-saben katon nalika aku nyawang segara," tembunge wong lanang kuwi dumadakan kandheg, embuh ngapa mripate dadi kaca-kaca arep nangis. "Aku rumangsa salah lan dosa dhewe. Aku dadi wong lanang ora bisa ngayomi dheweke. Biyen nali- ka aku karo dheweke ing pesisir kene ngerti-ngerti gulune Anna Marichka wis ditodhong glathi dening preman sing pengin njaluk tase. Nalika aku arep nu- lungi lan nglawan preman, nyatane glathi mau malah nembus gulune Anna Marichka lan njalari dadi tiwase," tembunge sabanjure keprungu rada kedher. Bubar omong kaya ngono wong lanang kuwi ban- jur pamit lunga embuh menyang endi parane. Sawise kuwi kabare wong lanang mau wis ora keprungu maneh. Ninggalake misteri tumrape Yu Sumi lan wong-wong pesisir.c kayadene wong sing mangkat menyang pakiwan. Yen wis dibuwang babar pisan ora diarep-arep. Lamun rasa ikhlas wis tumanem ing ati, tumindak becik mau ora bakal muspra. Nadyan piwales kebe- cikan ora bakal teka sapa pawongan kang nampa ke- becikan mau, ana kapitayan yen piwales kebecikan iku teka sangkan paran. Sing paling nelangsa sing pungkasan; nandur pari thukul suket teki kelakon ora panen. Ing madyane bebrayan ana wae wong sing karepe tumindak becik nanging malah ditampa ala. Kanthi piwales ala iku sing tumindak becik wis ora duwe pengarep-arep bakal bisa ngundhuh. Ana wongtuwa kang kleru anggone ndhidhik putra, mula anake urip mursal. Kabeh kebecikane muspra awit tanduran kebecikan mau thukule wujud wong-wong duraka. Ditinggali bandha donya matumpuk-tumpuk parandene ora tau gelem ndedonga kanggo wongtuwane. Kanthi tanduran sing wis muspra kuwi urip dadi cuwa mula ora ana pangarep-arep maneh. Yen lelakon pungkasan iki tumama ing angga kita bisane mung pasrah mring kahanan. Lamun wus nya- ta mbudidaya nandur kebecikan ing madyane be- brayan dene ora bisa thukul dadi kautaman, urip ora kena nglokro. Gusti Kang Maha Welas lan Asih mesthi bakal nyathet kabeh kautaman kang ditindakake den- ing titah. Yen ing donya ora ngundhuh, ing dina akhir mesthi bakal entuk piwales. Wusana mangga nenan- dur pari lan ngajab ora thukul suket teki. c *)Ki Sudadi, Pandhemen Sastra Jawa cumon- dhok ing Wadaslintang, Wonosobo, Jawa Tengah. Ing kahanan kaya ngene iki, rasa ikhlas dadi kun- ci. Wong tumindak becik mesthine ikhlas. Ikhlas iku Subali Palastra maneh. Pisan ji iki ngetog karosane. Gagang panah bener. Aji Pancasona sing kokagul-agulake jebul ora dicandhak rosa, banjur ditarik karo megeng napas. Tetep ora bisa dijabut. "Apa sababe ora bisa takjabut? Larane ora jamak. Panas kemranyas, njalari kekuwatanku saya suda," grenenge Subali karo menggeh-menggeh. bisa nulungi anggamu. Dayane sirna. Iki tegese pan- cen tumindakmu iku kleru. Wong durung bisa di- arani wong ala yen gelem ngrumangsani lupute lan gelem njaluk pangapura. Sing diarani wong ala iku wong sing luput nanging ora gelem ngrumangsani lupute. Yen diluputake malah ndumuk lupute wong liya." "Kaya sing takkandhakake mau ngarep, yen jem- paring Guhyawijaya bisa tumama ing dhadhamu, tegese tumindakmu iku luput. Guhyawijaya ora bakal tumama ing anggane wong sing tumindake Subali nate disundhang sungune Prabu Mahesa- sura lan Patih Lembusura wola-wali, nganti tume- kaning pati. Amarga dayane aji Pancasona, Subali bisa urip maneh. Uga nate awake dica- cah pedhang dening Prabu Dasamuka, bisa urip maneh. Ketaman jemparing Guhyawijaya mung dianggep tatu en- theng. Apa tegese panah sing gedhene mung sawite pari. Dudu apa-apa. Upama panahe Rama ngandhut wisa mandi sing bisa mateni ragane, aji Pancasona bakal bisa nguripake maneh. Iku sababe Subali ngremehake dayane jemparing Guhyawijaya. Subali yakin yen panah kang tuman- cep ing dhadhane bakal bisa dijabut kanthi gampang. Satarikan, rampung. Nanging nalika tangane Subali nyan- dhak jemparing ing dhadhane lan ka- jabut, angele ora jamak. Jemparing Guhyawijaya ora bisa dijabut. Nalika Rampung ucape, Subali palastra ditarik, larane saya banget. Subali Nalika tangane Subali nyandhak jemparing ing dhadhane lan kejabut, (mati). Subali banjur karukti sata- gereng-gereng ngampet lara. Dibalení angele ora jamak. Jemparing Guhyawijaya ora bisa dijabut. taning panembah. (Mulyantara)-c Subali wiwit ngrumangsani gedhene dosane. "Raden, kula rumaos lepat. Mugi kersaa nglubera- ken pangaksama dhateng kula. Kajawi punika, kula gadhah panuwun, mugi lepat kula sampun ngantos ngembet dhateng anak kula ingkang badhe lair. Yayi Sugriwa, majua mrene. Pun ka- kang pamit palastra. Sakehing lu- putku sing gedhe pangapuramu. Dewi Tara takpasrahake marang kowe. Aku titip anakku sing ana kandhutane Dewi Tara. Yen besuk lair lanang, we- nehana tetenger Jaya Anggada. Ing kadhaton Guwa Kiskendha ana ma- kutha raja kencana, agemen, lan kowe jumenenga ratu ing Guwa Kiskendha. Pimpinen wadyabala kethek lan ngab- dia marang panjenengane Raden Rama.." MACAPATAN Katidjo Purwotjahjono Krisis Petani Mudha (Dhandhanggula) 1. Bangsa Indonesia ayekti Mesthine angaturake padha Panuwun konjuk Pangrane Kang wus maringi yeku Bumi mardika jembar nenggih Loh jinawi kang ana Iku rahmatipun Yen kaupakara padha Program pamarentah maujud amesthi Lumbung pangan enemya "KEDAULATAN RAKYAT" HALAMAN 11 2. Kanggo mujudake program nenggih Perlu tenaga mudha kang kuwat Nandangi olah tanine Para ngamudha kudu Kaparingan piwulang nenggih Anresnani bangsanya Tetanen tan kantun Pamarentah mligi padha Nggatekake babagan tetanen yekti Kaprogram kanthi nyata 3. Petani aja amung amligi Tinuntun nandur lan panen cara Sarana lan saranane Den agatekna kudu Uga sawise panen nenggih Kados pundi caranya Nyade panenipun Pra Sarjana Pertanian Mangga gumregut mbangun bangsa puniki Geguritan Bambang Nugroho Pra mudha gumregaha. d/a Demakijo, September 2017 Tetanggan Urip tetanggan ora mung menang-menangan Bisa mong-kinemong gelem ngalah Kalungguhan kasugihan ora kanggo agul-agulan Tetanggan mono kaya paseduluran Jalaran ora padha kahanane Yen abot bebarengan digotong lan disangga Nadyan nyatane isih ana siji loro sedulur Ora tepung ora sapa aruh karo tangga Rumangsa duwe kalungguhan misuwur Duwe kasugihan tumpuk undhung Tangga banjur disingkur Bakal krasa yen lagi ketiban kojur KUKUH BAKUH pambekane. mintir budine, lugu wicarane. Kukuh wulet tur kagem prajurit, tatag budine. Watak ora bisa saririh, kebat cukat yen ana gawe. Betah melek ing bengi, ngetokake donyane, paradhah nanging ora sarju. Ing tembe ana kemuktene. Mangkono pawukon minggu iki kang mlebu Wuku Tolu, Ahad Kliwon(17/9)- Sabtu Legi taun (23/9) 2017. KAWRUH TEMBUNG លា n onz Bangunjiwo, 5 September 2017 Patih TEGESE Wakile ratu utawa wong kapercayane ratu. Tembunge liya: nindyamantri, mantrimuka, mantriwredha, mantri- pangayun, mantripangarsa, warangkapraja. (Basa Indonesiane: Perdana Menteri). (Mul)-c RADEN Kresnadwipayana iku putrane Begawan Palasara lan Dewi Durgandini (Dewi Lara Amis/Dewi Sayojanagandhi). Üga sinebut Raden Wiyasa ya Raden Abiyasa. Lair ing sawiji- ning pulo. Pasuryane bagus njenthara, mung pakulitane ireng mawa cahya. PETUNG JAWA LAN PAWUKON Mintir Budine Lugu Wicarane lair ing dina-dina kasebut ndhu- wur kabeh mlebu Wuku Tolu, gu- mantung tanggal, wulan lan taun kelairane. Sengkala bilahine, kasungu utawa kasiyung. Tulak sla- metane: sega wuduk dang- dangan beras sapitrah, iwak pitik dilembaran, salawate telung ewu. Dongane kabula. Pawukon sawutuhe yai- ku, Ahad Kli- won, ala, aja lunga-lunga, kang becik nandura pala brungkah bisa Betah melek ing bengi. tulus. Senen Legi, rahayu, nan- dura pala brungkah bisa dadi. Selasa Paing,ala, turuning tuju teluh taragnyana ngadhang, aja lunga-lunga, barang karya ala. Rebo Pon, rahayu, sabarang karya becik. Kemis Wage, ra- hayu, amemundhuta padha su- ka ing marga. Jumat Kliwon, ra- hayu temen, metu kang urip. Sabtu Legi, rahayu, nambanana wong lara bisa waras, myang nambani mata iya waras uga. Ewasemono, durung mesthi sing 11 Candrane kadya wang- kawa kalu- wung, wa- take angkuh tur amba- dhidhig, na- ora Raden Wiyasa (Abiyasa) te- gese wong sing tansah ulah ka- utaman. Raden Kresnadwipaya- na tegese wong sing pakulitane ireng lan lair ing sawijining pulo. Pulo kang dumunung ing te- ngahe Kali Jamuna iku akeh gajahe. Alase winastan Kuru- jenggala. Dening Begawan Pa- lasara dibabad, nuli yasa ka- dhaton endah kang kaparingan tetenger Kadhaton Gajwaya, hoya. nging langgeng. Dhemen do- racara, su- ILUSTRASI JOS prandene kang padha mulat. Dene lambange kadidene pa- sareyan sakehing wuku, tegese bilahi awit saka kakehan kang dipikir. Murih rahayu slamet pangruwate sarana sesaji se- mangka wutuhan pitung iji, lan ares-aresan, tindhihe telung ewu. Banjur kasidhekahake. Jabung Kala (reribet) Wuku Jaya Bumi ana ing Lor kulon marep Mangidul ngetan, sajroning pitung ndina aja marani eng- goning Jabung. (Top)-c TOKOH WAYANG Raden Kresnadwipayana akeh resep tegese misuwur gajahe. Suwe- ning suwe gampange wong ngucap dadi tembung Gaja- (Mulyantara)-c 4cm Color Rendition Chart
